Annons:

Villaägare kritisk mot energibolaget:

Bilden är en genrebild. Foto: MostPhotos

Villaägare kritisk mot energibolaget: "Tar till oss av det"

Att det var snö och kallt förra veckan är svårt att förstå nu. Den 4 april stängdes värmen och varmvattnet av i flera timmar på grund av ett underhållsarbete. Det upprörde kunder.
– Det var helt iskallt. Hur kan man lägga ett planerat underhåll en sådan dag? frågar sig en villägare i Brevik.

Annons:

Västervik Miljö & Energi AB, VMEAB, utförde ett underhållsarbete i förra veckan. På grund av underhållsarbetet meddelade det kommunala bolaget att man behövde stängde av värmen och varmvattnet till fastigheter i norra delen av Västervik. 

Avstängningen gällde från 07.00 till 16.00 i torsdags. VMEAB skrev även att värmen sedan stegvis skulle komma tillbaka och vara i full drift först senare under kvällen.

Just den dagen var det mer decemberlikt än aprilaktigt utomhus. En villägare i Brevik, som vill vara anonym, reagerade starkt på att underhållsarbetet skedde just den här dagen. 

– Det är avstängt i 13 timmar och vid 18-tiden var det fortfarande iskallt här hos oss. Vi hade ingen som helst värme. Är det akuta grejer förstår man det ju, men att göra underhållsarbete när det är kyligt och kallt. Det tycker jag är nonchalant. Det går att välja en bättre dag, säger villaägaren. 

Villaägaren reagerade också på vad hen ansåg var nonchalans kring information. På hemsidan stod det att det kunde dröja ett par timmar efter arbetet innan värmen var igång, men enligt villaägaren var det inget som framkom i de sms som skickades ut.

– Informationen kunde varit mycket bättre kring när värmen skulle komma tillbaka. Sedan förstår jag också att man planerat in det för man räknade med att det skulle vara varmt och skönt, men så var det ju verkligen inte. Nu tog det flera timmar innan värmen kom tillbaka. 

"Tar till oss av kritiken"

Viking Petersson är verksamhetschef för anläggning på Västervik Miljö & och Energi AB. Han skriver så här i ett mejl om kritiken.

"Vi har förståelse för att det inte blev en optimal dag för underhållsarbetet den här gången. Underhållsarbetet ingick i projektet Stora Trädgårdsgatan och var en viktig del för att kunna fortsätta", skriver han. 

Han säger också att man tar med sig kritiken frramöver.

"Vår målbild är att vi ska ha nöjda kunder och vi tar till oss av kritiken vi nu fått. Vi kunde ha varit tydligare i vår kommunikation", skriver Viking Petersson.

Annons:

Simon Henriksson

simon.henriksson@dagensvastervik.se

076 815 45 71

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt