Annons:

KLT får guld för reklamfilm:

KLT vinner guld för sin reklamfilm. Foto: Skärmdump/KLT

KLT får guld för reklamfilm: "Otroligt skoj"

Reklamfilmen som byrån Markus gjort åt KLT har vunnit guld i tävlingen "Månadens film" av branschtidningen Resumé. 

Annons:

Filmen är en del av KLT:s koncept "Det rullar på" och använder karaktärerna Björn och Bosse för att på ett humoristiskt sätt försöka belysa vardagens ibland krångliga utmaningar, som till exempel alla olika parkeringsappar.

"Genom att skruva upp igenkänningsfaktorn vill vi uppmuntra invånare att upptäcka hur smidigt och enkelt det är att resa med bussen", skriver KLT.

Nu har filmen vunnit guld i tävlingen "Månadens film" av branschtidningen Resumés jury.

– Att Kalmar länstrafik vinner "Månadens film" är både oväntat och otroligt skoj! Vi har märkt att filmen väckt igenkänning och lockat fram spontana skratt – precis som vi hoppats. I slutändan vill vi inspirera fler att upptäcka hur enkelt och bekymmersfritt det kan vara att resa med kollektivtrafiken. För många resor är det inte bara smidigt, utan också ett klimatsmart val som frigör tid till annat i vardagen, säger marknadsstrategen Henrik Högström i ett pressmeddelande.

Här nedan kan du se filmen.

Annons:

Simon Henriksson

simon.henriksson@dagensvastervik.se

076 815 45 71

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt