Cookies

Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av Dagens Västervik. Genom att använda Dagens Västervik tjänster godkänner du detta. Här kan du läsa mer om cookies.Jag förstår, ta bort detta

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

VECKANS FRÅGA

Tänker du på klimatkrisen när du planerar din semester?

Svarsalternativ:

Ja
Nej
RöstaSe resultat

Annons:

Varannan länsbo har anslutit sig till e-tjänsterna på 1177.se. Foto: Åressbild

Varannan länsbo har anslutit sig till e-tjänsterna

Mer än varannan av länets invånare – 129 000 personer – har anslutit sig till e-tjänsterna på 1177.se. Det skriver Region Kalmar län i ett pressmeddelande.

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt

Jämfört med för ett år sedan har antalet besök på 1177.se ökat med 40 procent. I takt med att allt fler besöker 1177.se och utnyttjar e-tjänsterna ökar också förtroendet. I den senaste hälso- och sjukvårdsbarometern för 2018 som regionpolitikerna fick ta del av i veckan har förtroendet i Kalmar ökat väsentligt på ett år.

En annan del av 1177 är sjukvårdsrådgivningen på telefon. I januari 2019 låg medelväntetiden på 16,34 minuter. Andelen samtal som besvaras inom målet nio minuter var 28 procent. Ett intensivt arbete pågår för att förbättra tillgängligheten och korta väntetiden till 1177 på telefon, meddelar Region Kalmar. 

Uppgifterna framkom vid en redovisning för Regionstyrelsen i veckan.

Annons:

Simon Henriksson

Simon Henriksson

simon.henriksson@dagensvastervik.se

076 815 45 71

0 kommentarer

Lägg till ny kommentar

Kommentar *

Ditt namn*

Din e-post* (publiceras ej)

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

}

Annons: