Annons:

Åklagarmyndigheten

En medelålders man i Västerviks kommun blev nyligen påkommen med drygt 3 gram amfetamin i byxfickan. Enligt provtagningsanalysen ska han även ha rökt cannabis. Nu åtalas han för två fall av ringa narkotikabrott. Foto: MostPhotos

Åtalas för narkotikabrott i Västerviks kommun

Ett åtal har väckts mot en medelålders man på en ort i Västerviks kommun. Han ska ha innehaft drygt tre gram amfetamin och en provtagning visade att han även brukat cannabis. Nu kan han komma att dömas för narkotikabrott.

Annons:

Det hela ska ha uppdagats på en ort i kommunen den 8 maj. Mannen blev påkommen med 3,12 gram amfetamin i sin byxficka. En provtagning som följde visade att han dessutom rökt cannabis och nu åtalas han för två fall av ringa narkotikabrott.

Bevisningen kom både i form av polisens dokumentation, redovisning från NFC samt analysen från provtagningen. Påföljden väntas bli 130 dagsböter om 50 kronor, 6 500 kronor totalt.

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Kommentarerna nedan omfattas inte av utgivningsbeviset för www.dagensvastervik.se.

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt