Så ser tillgängligheten ut inom vården.
Foto: MostPhotos
86 procent av patienterna som vände sig till en hälsocentral i november fick träffa medicinsk personal inom tre dagar. Siffran för hela landet var densamma.
Nio av tio som sökte sig till barn- och ungdomshälsan under december fick tid inom tre dagar.
För 1177 på telefon var den genomsnittliga väntetiden drygt 35 minuter i december, vilket är i nivå med samma månad förra året. Andelen samtal som besvarades inom målet nio minuter var tre procent.
Drygt sju av tio patienter i länet fick i december tid till en operation eller behandling vid länets sjukhus inom vårdgarantins 90 dagar i jämförelse med 62 procent för hela landet. Motsvarande siffror för första kontakt var 74 procent jämfört med 69 procent för hela landet.
50 procent i Kalmar
Vid Oskarshamns sjukhus var omkring 89 procent av patienterna som kom till akutmottagningen i december färdigbehandlade inom fyra timmar. För Västerviks sjukhus var motsvarande 75 procent och vid akutmottagningen på Länssjukhuset i Kalmar rörde det sig om 50 procent.
Knappt sju av tio av patienterna till barn- och ungdomspsykiatrin fick tid för första besök inom 30 dagar i december. Däremot fick bara knappt 30 procent tid till fördjupad utredning inom 30 dagar.
Till vuxenpsykiatrin fick 96 procent tid för ett försöka besök inom 90 dagar i december. Knappt 85 procent av de väntande fick tid inom 60 dagar.