Annons:

Kvinna anmäler stort detaljhandelsföretag till ARN

En Västerviksbo köpte en elcykel från Biltema, som hon nu vill reklamera men har fått avslag på det. Bilden är en genrebild. Foto: MostPhotos

Kvinna anmäler stort detaljhandelsföretag till ARN

En kvinna från Västervik anmäler Biltema till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Detta efter att ha köpt en elcykel som visade sig ha brister. 

Annons:

I anmälan till ARN står det att kvinnan har köpt en elcykel samt lås från Biltema till ett värde på totalt 12 158 kronor. Hon köpte varan på internet, men hämtade den senare i butik. 

Det upptäcktes ett fel på cykeln den 5 juli när kvinnan var och cyklade. Efter ett missljud lämnade hon in den på reparation. 

Hon klagade till Biltema den 3 augusti och krävde att företaget skulle reparera felet. Enligt anmälan ska Biltema ha svarat med att det var fel på växlarna, men att det inte fanns reservdelar att få tag i. Biltemas personal ville inte reklamera cykeln och bad i stället konsumenten att kontakta ARN.  

Nu begär kvinnan att cykeln ska bli reklamerad och hon vill få pengarna tillbaka, eftersom cykeln inte ens är två månader gammal samt att den var dyr.  

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt