Annons:

Många trådar att nysta i när tröjan var felsydd

En kvinna anmäler ett näthandelsföretag till ARN.

Många trådar att nysta i när tröjan var felsydd

En kvinna från Västervik köpte en tröja via ett företag som säljer kläder på nätet. Samma dag hon fick tröjan hemskickad upptäckte hon att den var felsydd. Hon kontaktade företaget för hon ville skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka. Men det var svårare än hon tänkt.

Annons:

Kvinnan betalade tröjan med ett betalkort när hon beställde varan via näthandelsföretaget. När plagget kom hem såg hon med en gång att vara var felsydd. Hon ville därför skicka tillbaka tröjan och få pengarna tillbaka, vilket företaget inte ville.

Efter att kvinnan protesterat flera gånger fick hon till svar att hon kunde skicka tillbaka tröjan och få pengarna tillbaka 642 kronor. Hon valde att skicka plagget i retur med PostNord, eftersom de kan spåra försändelsen via ett kollinummer.

Kvinnan kontrollerat kollinumret och ser att företaget har fått tillbaka varan, men några pengar kommer inte. Hon kontaktar företaget som säger att de inte fått tillbaka någon tröja av kvinnan. Något hon kan bevisa att de har fått.

Det tar inte slut där, då företaget vill skicka en ny tröja och en T-shirt som plåster på såren. Då är måttet rågat och kvinnan anmäler företaget till Allmänna Reklamations Nämnden (ARN). I anmälan skriver hon att hon vill ha tillbaka sina pengar som hon betalade för tröjan.

 

  

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt