Cookies

Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av Dagens Västervik. Genom att använda Dagens Västervik tjänster godkänner du detta. Här kan du läsa mer om cookies.Jag förstår, ta bort detta

Annons:

Astrid Lindgrens Värld har Sveriges starkaste varumärke. Utmärkelsen har man nu vunnit två år i rad. Foto: Ossian Mathiasson

TROTS STÄNGD PARK – ALV HAR SVERIGES STARKASTE VARUMÄRKE

Årets säsong blev en dryg vecka lång. Trots det has Astrid Lindgrens Värld Sveriges starkaste varumärke. Det visar en konsumentundersökning från Swedish Brand Award.

Annons:

Det är 6 000 personer som uttalat sitt förtroende för 400 olika varumärken i 30 olika kategorier. Astrid Lindgrens Värld vinner rubbet – före diskmedelsföretaget Yes och IKEA.

Undersökningen baseras på Nöjd Kund Index (NKI) och företagets igenkänningsfaktor.

”Det är fantastiskt att få ett sådant här pris som verifierar att det långsiktiga arbete vi gör med vårt varumärke inte falnar och glöms bort bara för att vi tvingats hålla stängt p g a covid-19, säger Lena Möller i ett pressmeddelande.

"En stor överraskning"

ALV vann även förra året och vinner alltså både i totalen och i kategorin ”Nöjesattraktioner”. Precis det gjorde företaget även förra året. 

– Att vi på nytt kniper förstaplatsen inom kategorin ’Nöjesattraktioner’ är jätteroligt, men det är helt fantastiskt och en stor överraskning att återigen rankas som Sveriges starkaste varumärke alla kategorier. Speciellt med tanke på att vi i stort sett inte har haft några gäster i parken i år, säger Möller. 

ALV tycker att det är extra roligt att en del av utmärkelsen bygger på kundernas upplevelse. 

"Det visar att vår långsiktiga strategi och arbete håller över tid. Det finns inga genvägar till den där personliga gästupplevelsen som i sin tur skapar en bestående relation. Så den här utmärkelsen, där gästerna sagt sitt, är ett underbart kvitto på att det arbete vi alla gör tillsammans ger resultat. Självklart är det extra viktigt en säsong som denna när vi inte kunnat möta våra gäster och vårda relationer på plats", skriver ALV i sitt pressmeddelande. 


Annons:

Jakob Karlsson

Jakob Karlsson

jakob.karlsson@dagensvastervik.se

073 501 41 26

Taggar i artikel

0 kommentarer

Lägg till ny kommentar

Kommentar *

Ditt namn*

Din e-post* (publiceras ej)

+ =  

Annons:

Gå tillbaka till mobilversion