Annons:

Torsk med 1-6 – tränaren tyckte att Överum borde vunnit

Albin Dahlström Dolaku gjorde vad han kunde för ett uppgivet Överum. Foto: Stefan Härnström

Torsk med 1-6 – tränaren tyckte att Överum borde vunnit

Förlust med 1-6 är inte så vanligt, inte ens för årets Överum. Ännu mer ovanligt är att tränaren Kevin Ohlén tyckte att laget borde ha vunnit.
– Vi har övertaget rejält i första, suckar han.

Annons:

Rödsle hade faktiskt bara 0-1 efter första – men ställningen borde ha varit en helt annan enligt Ohlén.

– Det är en tråkig match, vi skapar lägen men kommer aldrig upp i nivå. Gnistan är inte där riktigt. Vi kan döda matchen i första med våra lägen. Jag tycker att vi ska vinna, vi har övertaget rejält i första.

Efter paus gjorde Överum några kostsamma misstag och energin rann ut i Östersjön och försvann långt långt ut till havs.

– Vi blev otåliga och gjorde för mycket misstag. Vi ger upp efter 3-0 känns det som. Det är en-två spelare som går för det.

Albin Dahlström gjorde hemmalagets tröstmål och plussas ihop med Max Johansson och Kevin Svensson.

Tabellen finns här. 

Annons:

Jakob Karlsson

jakob.karlsson@dagensvastervik.se

073 501 41 26

Tabellservice

Annons:

Annons:

Kommentera

Kommentarerna nedan omfattas inte av utgivningsbeviset för www.dagensvastervik.se.

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt