Annons:

Hotell i Västervik får kritik av ARN

Allmänna Reklamationsnämnden ARN ger en konsument rätt mot ett hotell i Västervik.

Hotell i Västervik får kritik av ARN

En man bokade ett dubbelrum för två personer och en hund i två nätter på ett hotell i Västervik, i början av augusti 2019, via en bokningssajt. På bokningssajten stod det att hotellet tog emot husdjur, men det var inte helt riktigt.

Annons:

Dagen därpå fick mannen ett mail från hotellet som meddelade att de inte hade den typen av rum lediga de aktuella datumen. Mannen tolkade att hotellbokningen var annullerad. Men när mannen och hans sällskap inte kom dagen då hotellrummet bokats fakturerade hotellet 1 400 kronor för att de inte dök upp. Anledningen var att hotellet skulle avbokas via bokningssajten, inte direkt till hotellet.

Mannen vände sig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) då han ansåg att han fått ett mail från hotellet om att de inte kunde ta emot honom och hans sällskap.

ARN ger mannen rätt, då de anser att meddelandet från hotellet var så otydligt att det kan tolkas på två sätt. Vid en tvist mellan näringsidkare och konsument, där det är en sådan otydlighet, ska det tolkas till konsumentens fördel, skriver ARN.

De rekommenderar att hotellet betalar tillbaka 1 400 kronor till mannen.

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt