Cookies

Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av Dagens Västervik. Genom att använda Dagens Västervik tjänster godkänner du detta. Här kan du läsa mer om cookies.Jag förstår, ta bort detta

Annons:

En äldre man avled och nu gör regionen en lex Maria-anmälan. Foto: Pixabay

ÄLDRE MAN AVLED – KAN HA DÖTT AV ÖVERDOSERING

En 86-årig man avled till följd av kammarflimmer i hjärtat. Det går inte att utesluta att mannen dog av att ha fått en för hög dos av ett lugnande läkemedel, menar regionen.

Annons:

Den 86-årige mannen, som hade många sjukdomar, erhöll en för hög dos av ett lugnande medel. Mannen avled sedan till följd av kammarflimmer i hjärtat. 

"Överdosering av läkemedlet kan orsaka rubbningar av hjärtans rytm. Det går inte att utesluta att överdoseringen bidrog till att mannen avled, även om andra orsaker också fanns", skriver Region Kalmar län i ett pressmeddelande.

Nu har en lex Maria-anmälan gjorts. Åtgärder är också vidtagna för att minska risken för att en liknande händelse inträffar igen.

Simon Henriksson

Simon Henriksson

simon.henriksson@dagensvastervik.se

076 815 45 71

0 kommentarer

Lägg till ny kommentar

Kommentar *

Ditt namn*

Din e-post* (publiceras ej)

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt

Annons:

Annons:

Annons:

Lunchguiden

Annons:

Gå tillbaka till mobilversion