Annons:

Telenors fel skickade deras kund till Inkasso

En familj som bor i Västervik flyttade till en lägenhet där fastighetsägaren har avtal med Telenor. Familjen har sedan flytten för sex månader sedan haft upprepade problem med teleföretaget och när dessutom Telenors faktura var på drift i en knapp månad hamnade familjen hos Inkasso. Nu anmäler familjen Telenor till ARN (Allmänna Reklamations Nämnden).

Annons:

Familjen flyttade till lägenheten i augusti 2018. De blev lovade en router som skulle skickas till dem. När den kom visade sig att det var fel typ av router. Till slut kom den nya rätta men inget krav på att den tidigare skulle skickas tillbaka. I november drog Telenor 734 kronor för mycket på fakturan som låg på autogiro.

- Det tog oss drygt tre månader att få tillbaka de pengarna, skriver familjen i sin anmälan till ARN.

Under den tiden uppmärksammade Telenor att familjen inte skickat tillbaka routern och skickade en faktura som förföll den 31 januari 2019 till familjen. En faktura som inte kom fram, förrän i slutet av februari.

Under den tiden hade Telenor skickat ett krav på Inkasso och fakturan var nu betydligt högre, mer än dubbelt så hög som den faktura som tog lång tid på sig att delas ut.

Familjen kom överens med Telenor att skicka tillbaka routern om företaget tog tillbaka sin faktura och inkassokrav.

Men man litar inte på Telenor som enligt familjen gjort upprepade misstag, så man anmäler företaget till ARN för att Telenor ska stå för sitt ord.

  

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt